En hydrokopter som utvecklats för professionellt bruk tillsammans med
flera brandkårsavdelningar i Finland.
( Pris avser leverans fabrik Larsmo, Finland)
4
4.8 m
2.0 m
440 kg
Petor 480 SAR hydrokoptern har utvecklats tillsammans med flera brandkårsavdelningar i Finland för professionellt bruk.
På grund av det kalla nordiska klimatet och den utmanande naturen, bestämmer vi oss för att bygga luftbåtarna genom att svetsa polyeten.
Polyeten är det vanligaste plastmaterialet i världen, Den är återvinningsbar, kemiskt stabil, giftfri och miljövänlig.
Därför är polyetenen mycket hållbar och kräver bokstavligen inget underhåll, utan tvekan det perfekta materialet för att bygga fartyg avsedda för tungt och professionellt bruk.
Längd
4.8 m
Bredd
2.0 m
Vikt
440 kg
Konstruktion
HMWPE
Antal personer
4
·
—
—
·
—
·
—
·
—
Hydrokopter 480 SAR
Rotax 912 ULS 100hp flygklassad motor
Navigator Garmin 72UHD + Navionics karta, ledramp infälld i fören, biltrailer special för 480SAR
(Pris avser leverans fabrik Larsmo, Finland)
Hydrokopter 480 SAR demo Körd enbart 53 timmar
Rotax 912 ULS 100hp flygklassad motor
Två ledstrålkastare infälld i fören, två på bågen, orange blixtljus.
(Pris avser leverans Järfälla)
Begagnad biltrailer specialanpassad för 480SAR
Respo obromsad trailer 750kg
(Pris avser leverans Järfälla)
* Formuläret är ett beställningsunderlag. EssMarin kontaktar alltid kunden för att ta de sista uppgifterna och bestämma ev. finansieringslösning och leveransalternativ.
Hydrokopter är en typ av fartyg som använder sig av en teknik som kallas för hydrofoil för att lyfta båten ovanför vattenytan när den är i rörelse. Här är några viktiga punkter om båtar med hydrokopterteknik:
1. Hydrofoiltekniken: Hydrokopter använder hydrofoil, en slags vinge som är fäst under båtens skrov. När båten ökar sin hastighet genererar hydrofoilen lyftkraft och lyfter båten ur vattnet. Detta minskar vattenmotståndet dramatiskt och ökar båtens hastighet och bränsleeffektivitet jämfört med traditionella skrov.
2. Flygning över vatten: När båten når en tillräcklig hastighet, lyfter hydrofoilen båten ur vattnet, vilket resulterar i en “flytande” känsla. Eftersom båten inte längre är i direkt kontakt med vattnet minskar motståndet betydligt, vilket gör det möjligt för båten att nå högre hastigheter med mindre kraft.
3. Stabilitet och Styrning: Hydrokopter kräver noggrann balansering och styrning för att upprätthålla stabilitet när den flyger över vattenytan. Genom att justera hydrofoils vinkel och höjd kan föraren kontrollera höjden och stabiliteten hos båten. Avancerade system och tekniker används också för att förbättra manövrerbarheten och säkerheten.
4. Användningsområden: Båtar med hydrokopterteknik används i olika sammanhang, inklusive militära, kommersiella och fritidsapplikationer. Inom militären kan de användas för snabb förflyttning av trupper och utrustning över vatten. Inom kommersiell sjöfart kan de användas för snabb leverans av varor eller för passagerartransport. Inom fritidssektorn används de för sport och rekreation, såsom racing eller utflykter.
5. Utveckling och Framtidsutsikter: Hydrokopterteknik har utvecklats under årtionden och har potential att fortsätta att förbättras med nya material och designkoncept. Framtida hydrokopterdesigner kan vara ännu mer bränsleeffektiva och miljövänliga, med minskade utsläpp och högre prestanda. Forskning och utveckling på området fokuserar också på att göra tekniken mer tillgänglig och kostnadseffektiv för olika användningsområden.
© Copyright EssMarin AB 2022.
Köpvillkor | Integritetspolicy
Webbproduktion av Habitat Reklambyrå Västerås